Carlijn Postma, oprichter van content marketingbureau The Post, beschrijft het verschil tussen een doelgroep en een publiek. We weten dat je een marketingstrategie zo wilt inzetten dat het aansluit bij je doelgroep. Toch is het nog belangrijker om te kijken hoe je van die doelgroep een publiek kunt maken. Een publiek volgt namelijk vrijwillig jouw verhaal en kan fan worden van het bedrijf of product. Om je publiek tijdens het consumeren van je content vast te houden kan jij ook gebruik maken van een cliffhanger. Dankzij die cliffhanger kijken ze meteen weer door naar het volgende stuk content. Als je daar trouwens niet in wilt trappen kun je een aflevering beter niet helemaal afkijken. Dan voorkom je dat je gevangen wordt door de cliffhanger. Ook handig als je regelmatig te laat in je bed eindigt, omdat Netflix hier zo goed in is. Leren hoe je een publiek bouwt? Luister de podcast op jouw favoriete podcast platform en bekijk onderstaande links. Vragen of input voor de podcast? Neem contact op met Wendy van Ierschot via [email protected] Links https://thepost.nl/the-post/ https://www.managementboek.nl/boek/9789024427680/bingemarketing-carlijn-postma https://contentmarketinginstitute.com/author/carlijn-postma https://www.frank.news/nl/article/content/binge-marketing-contentmarketing-op-zijn-hollywoods.htmlSee omnystudio.com/listener for privacy information....more
Werkprofessor | BNRBinge marketing: maak van jouw doelgroep enthousiast publiekWerkprofessor-or-BNR-Binge-marketing-maak-van-jouw-doelgroep-enthousiast-publiekkey_live_hkFtr95UqEY2vAw5SlWCBfheyCbPOvJG
Podcasts op deze website zijn geen eigendom van PodNL. Vragen over de inhoud van de podcasts? Neem dan contact op met de makers.