PodNL is gratis maar niet goedkoop. Wil je ons steunen? Neem dan je...

Ontdek het op de App Store
Playlist

Business

Podcasts over economie, marketing en zaken doen

by PodNL

    Zakelijk

    Oct 16 2018

  • Leaders in finance / Met Leonore van Waaij, chief financial officer van Backbase #43

    Leonore van Waaij is de Chief Financial Officer van Backbase. Leonore groeide op in Zoetermeer en is afgestudeerd bedrijfskundige en registeraccountant, beide opleidingen deed ze aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Ze begon haar loopbaan bij Arthur Andersen en Deloitte als accountant en werkte voor de Schiphol Group, onder andere als Manager Finance & Logistics. Vervolgens maakte ze de overstap naar de Phone House en werd daar CFO. De laatste 5 jaar werkt ze als CFO voor Backbase. Iets mee...more

  • Hoeveel ben ik waard? / 'Volgend jaar heb ik een omzet van zes ton' #6

    Fotograaf en coach. Marilyn Bartman is mega positief en gaat “aan” als ze andere ondernemers kan helpen. Haar waarde is behoorlijk, en dat heeft ze helemaal zelf gedaan. Deze vrouw is selfmade en een echte ondernemer.

  • Digital brains / Zijn het jaarplan en de roadmap voor 2021 al klaar? #40

    Hoe zien we bij Adwise strategie? Hoe bepaal je vanuit een strategie de plannen en roadmap voor het volgende jaar? En dan heb je een plan, gooit Corona roet in het eten. Hoe anticipeer je daar op, hoe vaak moet je je strategie tegen het licht houden en hoe zorg je dat je ook wendbaar blijft? Het zijn uitdagingen waar je als marketeer vaak mee te maken krijgt. Hoe ga je daar mee om en hoe zorg je dat je toch een goed plan voor volgend jaar hebt? In deze Deep Dive duiken we in de wereld van strate...more

  • People power podcast / Je leukste collega wordt een robot #371

    “Jouw toekomstige collega is een robot”, steeds vaker zie je dit soort koppen verschijnen over robotisering en de arbeidsmarkt. Maar de experts zijn het zeker niet eens over de toekomst. Moeten we ons grote zorgen maken? Of biedt de robot juist nieuwe kansen in jouw werk? Welke ontwikkelingen heeft de arbeidsmarkt al doorgemaakt door technologie? Wat gaat technologie betekenen voor onze toekomstige banen? Dat en meer gaat Glenn van der Burg vragen aan Prof. Dirk Buyens, Hoogleraar Human Resource...more

  • CMOtalk / Arno Lubrun van Facebook over veiligheid op het platform #63

    Afgelopen zomer ging Facebook in gesprek met adverteerders over hate speech en misinformatie. In deze speciale aflevering een transparant gesprek met Arno Lubrun (Country Director bij Facebook Benelux) over die actuele discussie. Maar we kijken ook naar de impact van covid19 op consumentengedrag en de belangrijkste trend voor komend jaar: discovery commerce. Wat moet je als marketeer doen om daar nu de vruchten van te plukken?

  • Hoe onderneem ik / Hey zzp'er, ga samenwerken! #32

    Je bent zzp-er of wil starten als ondernemer? Waar haal je hierover informatie vandaan? Meer dan een miljoen bezoekers raadplegen het platform Ikwordzzper.nl en starten.nl. Joeri Goede is één van de gezichten achter deze platformen en achter Stichting Startersloket dat gemeenten in Noord Holland helpt met starters. Uiteraard hebben we het hierover, en verder spreken we over: *Wanneer zou jij eigenlijk in trainingspak naar je klant gaan?*Op welke manier worden de ruim 1,3mln websitebezoekers geho...more

  • De klantenpodcast / Focus op klantbelevenis is niet meer van deze tijd

    Er is een duidelijke verschuiving gaande naar verantwoordelijkheid nemen en inzetten voor de klant én voor de maatschappij. Moet je dan kiezen voor enkel focussen op het één of het ander of zet je juist beide op hoog niveau? Host Daniëlle de Jonge is veelgevraagd spreker, trainer en auteur van de bestsellers Verleid de klant, Human2Human: de nieuwe klantrelatie en Extreem klantgericht. Zij helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Daniëlle is de vaste host van Dé Klan...more

  • 1-2-tje met Yves / Jaap Korteweg, oprichter van De Vegetarische Slager

    In de podcastserie ‘Uitblinkers’ voert Yves Gijrath gesprekken met mannen en vrouwen die het verschil maken. Deze week is Jaap Korteweg te gast. Jaap is de oprichter van De Vegetarische Slager. Van een échte vleesliefhebber naar vleesvervanger. Twee jaar geleden verkocht hij zijn imperium aan Unilever en nu werkt hij aan een nieuw revolutionair idee: identieke, plantaardige zuivel. Zijn nieuwe bedrijf Those Vegan Cowboys looft €2.5 miljoen euro uit voor dé schimmel die de puzzel compleet maakt. ...more

  • Podcast voor DGA's / Met Johan Krijgsman - het aannemersgilde, innovatiedrang en zelfsturende teams

    DOE EERDER WAT JE DENKT TE GAAN DOENDit is wat Johan Krijgsman uit Vlaardingen aan het eind van de podcast als ondernemerstip meegaf. Johan, 47 jaar en sinds 2006 directeur en aandeelhouder bij Waal in Vlaardingen, onderdeel van Aan de Stegge Verenigde Bedrijven uit Twello.Johan vertelt openhartig over zijn opvoeding, zijn tijd op school en hoe hij bij Waal terecht kwam. Volgens de principes van het aannemersgilde klom hij van opleverkoning op naar directeur en ook mede-eigenaar.DISCIPLINEWat Jo...more

  • Simone Levie podcast / Focus hierop: één mailadres wordt 100 euro waard #42

    Focus hierop en 1 mailadres wordt 100 euro waard. Dat betekent dat als je 500 mailadressen hebt je al 50.000 euro kan verdienen. Hoe en waarom? Dat leg ik je uit.

  • Beurswatch / Een gedenkwaardige Beurswatch

    Na meer dan 15 jaar stopt het programma Beurswatch. In deze laatste aflevering bespreek ik het beursnieuws met Stan Westerterp (Bond Capital Partners) en Nico Inberg (IEX.nl). Het was mij, Rob Jansen, een eer en genoegen om het programma te presenteren. Een woord van dank aan de luisteraar (vrijwel altijd positief!) en mijn gasten (altijd deskubdig en met waardevolle tips!). Zonder jullie had het programma nooit kunnen uitgroeien tot HET beleggersprogramma op de Nederlandse radio. Wie geïnteress...more

  • Jong beleggen / Wanneer verkoop je een aandeel? #30

    Eén super succesvol aandeel kan voor 99 procent van je rendement zorgen. Maar dan moet het je wel lukken om 'm vast te houden. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, omdat we al snel de (emotionele) neiging hebben om ons portfolio te herbalanceren. In deze aflevering bespreken Pim en Milou wanneer je een aandeel wel of juist niét moet verkopen en the art of not selling.► Uitgebreide show notes en achtergrondinformatie: http://jongbeleggendepodcast.nl► Word Vriend van de Show: https://vriendvandes...more

  • Brand los! / Wat heb je te verliezen?

    Een podcast naar aanleiding van de Linkedin post van een oud-collega. Een post waarin ze zich afvroeg waarom marketing tegenwoordig nog zo weinig origineels laat zien. Ook bij grote bedrijven. Aan goede mensen en budgetten geen gebrek vaak. Hoe kan het dan toch, al die eenheidsworst? Die post zette mij ook weer eens lekker aan het denken en ik kwam tot een mooie reactie. Een die ik in deze podcast met je wil delen. Het heeft namelijk iets te maken met een gekke paradox waar we als mens, en als o...more

  • Vandaag / Zo gaat het als Uber Amsterdams personeel ontslaat

    Werken bij Uber is voor veel mensen in de techwereld het hoogst haalbare. Het verdient goed, je betaalt geen inkomstenbelasting en, ja, gratis taxiritten. Maar door de pandemie veranderde alles. Het Amerikaanse Uber ging saneren, razendsnel en keihard, óók in Amsterdam. En daarbij, ontdekte techredacteur Stijn Bronzwaer, werden de Nederlandse ontslagregels omzeild.Presentatie: Thomas RuebProductie: Misha Melita & Felicia AlberdingMontage: Ruben PestGast: Stijn Bronzwaer

  • De Ben Tiggelaar podcast / Inge van Kooten: De menskant van verandering

    Links Meer over Inge van Kooten vind je hier. Inges mediatip is de TED-talk van Derek Sivers: How to start a movement.

  • Mark Tuitert drive podcast / Taco Carlier over het fietsenmerk VanMoof #43

    Al op jonge leeftijd werd Taco Carlier geïnfecteerd met het ondernemersvirus. Samen met zijn broer Ties richtte hij het populaire fietsenmerk VanMoof op, niet hun enige bedrijf overigens. Hoe krijgt deze uitvinder de wereld aan het fietsen? Over de visie, de tijd en uitvoering die samenkomen voor een doorbraak en het moment waarop alles net kantje boord goed gaat. Luister naar en leer van Taco Carlier.  

  • Goed werk / Flexwerkgeluk #6

    Gedwongen ZZP’ers, draaideurconstructies, verloningsbureaus, nulurencontracten. Flexibel werk heeft veel voordelen maar in de laatste jaren zijn we de balans een beetje kwijtgeraakt. In deze speciale aflevering #6 van Goed Werk onderzoeken we hoe flexibel werk ons werkgeluk beïnvloedt. Aan het woord komen arbeids-en organisatiepsycholoog dr. Ruud Vreeman, werkgelukexpert Nancy Peeters, Tweede kamerlid Judith Tielen en millennial Sarah. www.yris.nu/goed-werk-podcast/

  • Onder mediadoctoren / Merken met een mening #127

    Op sociale media haken bedrijven niet alleen in op de actualiteit (denk WK Voetbal of corona), maar sluiten zich ook aan bij maatschappelijke en politieke bewegingen, zoals Black Lives Matter en feminisme. Hebben we bedrijven meegesleurd in ons meningenklimaat? Wat zijn de risico's voor bedrijven? En zitten consumenten hier eigenlijk wel op te wachten? In deze aflevering verwonderen de Mediadoctoren zich over merken met een mening. Dat doen we Suzanne de Bakker, Hogeschoolhoofddocent Behavioural...more

  • Future shock / Op de bodem van de pakjesmarkt #56

    Moeten we ons als consument schuldig voelen over ons online koopgedrag? Jeroen Van Bergeijk ging vijf weken undercover bij Bol.com en zag met eigen ogen hoe het eraan toeging op de werkvloer. In deze podcast zijn verhaal over zijn tijd als Bol.com-werknemer en de onderkant van de arbeidsmarkt.

  • Rewind / 22 oktober 2013 - De dag dat ID&T verkocht werd aan SFX #4

    Het hing al een tijdje in de lucht, maar 21 maart 2013 was het echt zo: het grote Nederlandse dance bedrijf ID&T werd verkocht aan de miljardair Robert X Sillerman en zijn bedrijf SFX. Die kocht het ene dancebedrijf na het andere. Een cruciale stap om de succesorganisatie een internationale push te geven. Of zou die Sillerman toch een megalomane waaghals zijn?