PodNL is gratis maar niet goedkoop. Wil je ons steunen? Neem dan je...

Ontdek het op de App StoreDownload on Google Play
Playlist

Business

Podcasts over economie en zaken doen

by PodNL

    Business

    Oct 16 2018

  • De Universiteit van Nederland / Waarom leiden bonussen tot slechtere prestaties? #154

    Gaan we harder lopen als we een bonus kunnen krijgen? Dr. Kilian Wawoe is organisatiepsycholoog aan de Vrije Universiteit Amsterdam en vertelt in deze podcast hoe extra beloningen hun doel voorbij schieten.

  • Poen / Uit het niets regent het euro's #4

    Een geldboom of een kip met gouden eieren. Het is al eeuwenlang de ultieme droom. Maar nu lijkt wonderlijk genoeg het sprookje uit te komen. De Europese Centrale Bank laat het geld regenen, 460.000 euro per minuut... Is het inderdaad een wonder en leven we met dat geld nog lang en gelukkig?

  • Beurswatch / Trekt de Europese economie weer aan?

    Lukas Daalder van Blackrock ziet nog geen sterk bewijs van economisch herstel in Europa. Marc Langeveld van Econopolis is wat positiever, maar dan moeten Nederland en Duitsland wel meer gaan investeren. Zijn beleggingstip: Nokia (ISIN: FI0009000681).

  • Bakkie media / AI & machine learning, mens en machine Bij Picnic, Bijenkorf activeert robotcampagne #15

    Bakkie Media. De podcast over marketing en media waarin je binnen 15 minuten op de hoogte bent van alles wat er speelt in medialand. Daniel Kok en Thijs van Dijk praten je bij onder het genot van een goede bak koffie. In deze aflevering: AI & Machine learning in de marketing, hoe zit het eigenlijk? Voorbeelden in marketing en media door Facebook, Singapore Airlines en Bijenkorf. Online supermarkt Picnic komt met innovatief distributiecentrum. En nog veel meer! Bakkie Media is te vinden op Twit...more

  • Vandaag / Hoe het corruptieschandaal van de eeuw Voorschoten bereikte

    Het is hét corruptieschandaal van deze eeuw: de affaire Odebrecht. Het Braziliaanse bouwbedrijf betaalde een miljard aan steekpenningen. Ze zaten overal en kochten iedereen om: rechters, parlementariërs, en meerdere presidenten. Maar wat heeft dit te maken met, Henk van W., een ondernemer uit Voorschoten?Gast: Jeroen WesterPresentatie: Thomas RuebProductie: Iddo HavingaMontage: Yeppe van Kesteren

  • BNR in bedrijf / Transparantie als ultieme doel

    Mede mogelijk gemaakt door: Centraal BeheerPractice what you preach, dat is wat CEO Vikram Kapoor wil met zijn bedrijf. Prowareness helpt bedrijven agile te worden, en aangezien transparantie daar een essentieel onderdeel van is, moeten ze zelf het goede voorbeeld geven. Maar hoe vinden medewerkers het als al hun resultaten en hun eigen salaris voor iedereen openbaar zijn? Hoe reageren klanten? En wat als de concurrentie mee kijkt? -> Zie ook: Geen managers, iedereen de baas Sociaal onderne...more

  • De Jortcast / Grens aan rijkdom #176

    We kennen de armoedegrens. Moet we ook een grens voor rijkdom vaststellen? Politiek filosoof Ingrid Robeyns is vóór, onderzocht de kwestie en beargumenteert voor dr Kelder, 'vakbondsman van de kleine miljonair', waarom.

  • 1-2-tje met Yves / Geert Schaaij over alle ins and outs van de financiële wereld

    De deuren van de LXRY-kerk in Ouderkerk aan de Amstel gaan deze keer open voor een bekende beleggingsgoeroe. In de dertiende podcast is Geert Schaaij aan de beurt om een boekje open te doen over de ins en outs van de financiële wereld. Deze reus uit het noorden is een adviseur, een rasechte belegger, vermogensbeheerder, beursgenoot en zelfs een beursidool. Zijn passie en eerlijkheid maken van hem een persoonlijkheid die we in deze podcast beter gaan leren kennen.

  • De Erno Hannink Show / Sneller gewoontes eigen maken

    Hallo en welkom bij aflevering 225 van de Erno Hannink Show. Waar je leert van ondernemers en ondernemende mensen die bijzondere resultaten bereiken, hoe ze hier gekomen zijn, wat ze doen, de strategie en hoe ze klanten klanten krijgen.    Mijn naam is Erno Hannink en ik deel mijn opgedane kennis, ervaringen en expertise met jou. Ik coach ondernemers, die kennis leveren aan bedrijven, om beslissingen te nemen die in hun eigen belang zijn zodat ze sneller bereiken wat ze willen. Terwij...more

  • De wereld van morgen / Toekomst van ons verdienmodel als mens

    Samen Prof. dr. Bob de Wit (Nyenrode Business Universiteit, schrijver, StrategyWorks & spreker) maken wij de zogenaamde "BOBcast"-reeks. Dit is seizoen 2 van ons samen. De economie / het verdienmodel van de samenleving; is deze houdbaar? Is de toekomst van werk nog wel banen? ## Over de makers Eind 2015 zei Nick: "We moeten een microfoon tussen onze gesprekken zetten en als podcast uitbrengen!", "Daar gaat toch niemand naar luisteren?" vroeg Lorenzo (terecht) zich af. Begin 2016 stond De Wereld...more

  • CMO Talk / Lukas Schmeink (Samsung) over klantgedreven marketing #51

    Op een Samsung-campus in Zuid-Korea worden smart home oplossingen van de toekomst ontwikkeld: van smartphones tot televisies, koelkasten, ovens of wasmachines. Met aan de basis van alle activiteiten bij Samsung: de klanten met hun behoeften en terugkerende frustraties. Bij Samsung zit klantgedrevenheid in het DNA. In de 51e CMOtalk voelen we Lukas aan de tand over klantgedreven marketing. Hoe kom je aan klantinzichten en hoe vertaal je dat naar concrete producten, campagnes of proposities? De p...more

  • Wilde haren / Met Hugo de Koning, oprichter van Young Capital

    Hugo de Koning is de oprichter van het recruitmentbureau Young Capital. Samen met twee vrienden begon hij in 2000 de vacaturewebsite Studentenwerk waar andere bedrijven hun vacatures op konden plaatsen. Toen de jongens hun werkzaamheden uitbreiden door zelf ook te gaan recruiten, was Young Capital geboren. Inmiddels heeft het bureau een database van 6,6 miljoen mensen en hebben ze ook vestigingen in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland.--Wilde Haren de Podcast Instagram: https://www.instagram.co...more

  • The brief / Maddie Raedts (IMA) over de ontwikkeling van influencer marketing #61

    In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman oprichter en Chief Creative Officer van IMA; Maddie Raedts. We spreken Maddie over de ontwikkeling van influencer marketing. Shownotes uitzending #0610:56 Succession (HBO Serie)https://www.youtube.com/watch?v=OzYxJV_rmE8 6:06 Liquid Death (Certified Cursed for October)https://www.youtube.com/watch?v=loQBh2qJCc8&t 7:23 Liquid Death (Murder Your Thirst campaign)https://www.youtube.com/watch?v=jYkKBXqqunE 8:00 Jennif...more

  • At the money / Met Loes Daniels, founder van Hotelgift en Flightgift #6

    In deze aflevering spreek ik met Loes Daniels, founder van Hotelgift en Flightgift. Anders dan de andere ondernemers in deze podcast heeft Loes juist geen investeerders aan boord gehaald. Ondanks (of dankzij?) dat is haar omzet elk jaar meer dan verdrievoudigd. Onlangs won ze daarom de Deloitte Technology Fast 50 award en was ze persoonlijk genomineerd voor de LOEY talent award. Ik was benieuwd hoe zij zo hard kan schalen, ook internationaal, en of ze na al dat bootstrappen nog wel zin heeft in ...more

  • De Universiteit van Vlaanderen / Hoe gezond is flexibel werken? #172

    Ooit al werk gezocht? Dan is de kans groot dat het woord "flexibel" in de jobadvertentie stond. Maar wat betekent dat eigenlijk, "flexibel"? 24 uur per dag bereikbaar zijn voor je baas? Of thuis mogen blijven als je de avond ervoor wat te zwaar bent weggeweest? En is dat flexibel werken dan goed, of zorgth et er voor dat we ook constant gestresseerd zijn? Arbeidssocioloog Christophe Vanroelen (VUB) zocht het uit!

  • Petje.af podcast / Eelco de Boer - Hoe bereik je een groter publiek met je content? #4

    Eelco de Boer is al 20 jaar super succesvol als online ondernemer.  Hij weet als geen ander hoe je online een groter bereik kan creëeren.  Ontvang gratis een super inspirerend  e-book van Eelco -> Neem je petje af voor Petje.af via https://petje.af

  • Future Shock / Uit het leven van de valutahandelaar #19

    De opmars van de Chinese valuta is niet te stuiten. Wat zien we van die groeiende invloed nu al terug in de dagelijkse valutahandel? En wat gebeurt er allemaal in de dealing room – de plek waar de valutatransacties tot stand komen? Chris Kijne gaat hierover in gesprek met een insider, valuta-expert van ABN Amro Georgette Boele.

  • De Rudi & Freddie Show / Zo (on)zinnig is adverteren op internet

    Een speciale editie van De Rudie en Freddie Show, live opgenomen in het Theater aan het Spui in Den Haag. Met als onderwerp: de (on)zin van online adverteren. Want digitale marketeers mogen graag roepen dat ze precies weten wat wel en niet werkt, maar de meeste advertenties op internet verzuipen in een zee van ruis.

  • Rewind / 22 oktober 2013 - De dag dat ID&T verkocht werd aan SFX #4

    Het hing al een tijdje in de lucht, maar 21 maart 2013 was het echt zo: het grote Nederlandse dance bedrijf ID&T werd verkocht aan de miljardair Robert X Sillerman en zijn bedrijf SFX. Die kocht het ene dancebedrijf na het andere. Een cruciale stap om de succesorganisatie een internationale push te geven. Of zou die Sillerman toch een megalomane waaghals zijn?