Playlist

Business

Podcasts over economie en zaken doen

by PodNL

    Business

    Oct 16 2018

  • Hier Opgewekt / Hoe krijg je bewoners mee? #5

    Een podcastserie over en speciaal vóór energiecoöperaties. Dat is 'HIER opgewekt, de podcast'. Met in deze vijfde aflevering: hoe betrek je als energiecoöperatie mensen die niet dagelijks bezig zijn met de energietransitie, bij je plannen? En hoe creëer je steun? 'HIER opgewekt, de podcast' wordt gemaakt door freelance journalist Maarten Dallinga, in opdracht van HIER opgewekt. Geen enkele aflevering missen? Abonneer je dan via een podcastapp, zoals Apple Podcasts, Stitcher of Player FM. Je kun...more

  • Groeihelden / If I can make it there

    Een korte sales-cyclus, hogere prijzen en prospects die meestal niet het achterste van hun tong laten zien. Daan Reijnders van Instant Magazine en Emilie Tabor van IMA, beiden actief in de Verenigde Staten, hebben er dagelijks mee te maken.

  • People power podcast / Werken is leren en leren is werken bij ABN AMRO #204

    Als mensen de organisatie zijn, dan is organisatieontwikkeling ook mensontwikkeling. Hoe zorg je ervoor dat je mensen blijft ontwikkelen. Wat zijn de laatste inzichten op het gebied van leren? Wat is nu het echte effect van al dat leren? People Power maakt een reeks programma’s over Learning & Development met daarin praktijkvoorbeelden of deskundigen op het gebied. In deze aflevering is Felix Bartelomij, Hoofd People Developement ABN AMRO, te gast. Glenn van der Burg verzorgt vandaag de column. ...more

  • Ask me anything / Opkomende markten

    Want staatssecretaris Menno Snel van Financiën is op dit moment in Inda. Daar leidt hij onder meer de Nederlandse delegatie naar de handelsconferentie Vibrant Gujarat 2019. Hier spreekt hij meer dan 100 landen toe in aanwezigheid van premier Modi. Ook ondertekent hij een intentieverklaring voor een douaneverdrag. Is het eigenlijk goed dat we met zo'n opkomende markt als India in zee gaan? Wanneer ben je eigenlijk je een opkomende markt? En wat kan Nederland daarmee? Stel je vraag Twitter Face...more

  • Met Groenteman in de kast / Journalist Stefan Vermeulen over de ontsnapping van Hema #61

    Zo’n lekkere rookworst of een tompouce: iedereen heeft er wel eens een gehad. Maar het had weinig gescheeld of het oer-Nederlandse bedrijf Hema was omgevallen. Dat beschrijft journalist Stefan Vermeulen in zijn nieuwste boek, ‘Hema. De onwaarschijnlijke ontsnapping van een nationaal icoon’. Hij is in deze aflevering te gast in onze archiefkast bij Gijs Groenteman om daarover te praten.

  • MOJO presenteert / Uitdagingen aangaan

    In deze aflevering spreekt Michiel Veenstra John Mulder, een van de twee Mojo-directeuren. Over zijn komst bij Mojo, zijn vertrek en terugkomst. Maar ook over uitdagingen aangaan, de Porsche dienst in Driebergen, de Mojo Barrier, de hete adem van Live Nation en de invloed van de World Scout Jamboree op de eerste editie van Lowlands.

  • Beurswatch / Wie in Fugro stapt, moet de olieprijs in de gaten houden

    Na een moeilijke periode steeg Fugro bijna achttien procent deze week. De verklaring is vooral te vinden in de olieprijs. Fugro daalt en stijgt vrijwel één op één met de olieprijs. Wie erin belegt, maar daar dus op letten. Maar de kooptips zijn deze week General Electric (van Richard de Jong, Van Lieshout & Partners) en Agfa Gevaert (Nico Inberg, van IEX.NL).

  • De Dag / Hoe werkt de handel in namaakkleding op Instagram? #241

    De FIOD ziet steeds vaker accounts op Instagram voorbijkomen die luxe nepkleding verkopen. Jeroen en Nisrine van NOS Stories spraken met jonge handelaren én kopers van nepmerkkleding. In De Dag vertellen ze hoe ze te werk gingen en hoe groot de handel van namaakkleding is.

  • De Jortcast / Wat is belasting betalen toch mooi #88

    Opoffering van eigen vermogen om ieders welzijn in de samenleving te bevorderen. Wat is belasting betalen toch mooi! Maar nog altijd schrikken we van blauwe envelopjes en kunnen we het vergelijken van ons bruto en netto inkomen ook wel zelfkastijding noemen. Waar zijn onze morele principes en hoe beïnvloeden zij ons financiële gedrag? Jeroen van Baar promoveert op het onderwerp en bespreekt zaken als erfbelasting met Sander Schimmelpenninck.

  • De overname / Djoser #1

    Mede mogelijk gemaakt door: OaklinsMet de advertentietekst Djoser, eens een farao, nu een reisbureau begon de student het bedrijf dat is uitgegroeid tot een van de bekendste en succesvolste reisbureaus van Nederland. Hij verkocht het bedrijf, maar kocht het weer terug.

  • Digital Brains / Klikfraude, sportbonden en ledendata, groei webshops en Bing updates

    Search In deze aflevering 2 onderwerpen over fraude; Google is gedaagd in een rechtszaak over klikfraude en superslimme WhatsApp fraude. Verder: sportbonden onder vuur om de verkoop van ledendata, werkgelegenheid webshops groeit fors, de Google hearing, Bing updates en wat zijn Hypersurfaces?   Hosts: Jeroen Roozendaal, Niels Hobert, Daan Loohuis Shownotes: www.adwise.nl/podcast21 Shownotes  Commercial Google "Home alone" WhatsApp fraudeurs actief tijdens de feestdagen Werkgelegen...more

  • Maarten Dallinga & / Ondernemer en miljonair Hennie van der Most #3

    In Maarten Dallinga & voert Maarten Dallinga openhartige gesprekken met bekende Gelderlanders. Hoe kijken zij terug op 2018 en wat verwachten zij van het nieuwe jaar? In aflevering 3: ondernemer en miljonair Hennie van der Most (68) uit Gorssel. Hij is eigenaar van veertien bedrijven, met bij elkaar zo’n 550 werknemers. Hij heeft attractieparken en restaurants, maar bijvoorbeeld ook een ijzerhandel en staalfabriek. 2018 was voor Van der Most een moeilijk jaar: het ging met zijn bedrijven minder...more

  • Jelly Driver Podcast / Wat als een professioneel pokeraar gaat ondernemen

    Laat ik me voordat we gaan luisteren naar deze aflevering heel even tot jou richten beste luisteraar. Je hebt namelijk best even op deze aflevering moeten wachten en dat heb ik geweten. Jullie hebben mij whats-appjes gestuurd, berichten op Linkedin, e-mails met vragen variërend van “Wanneer komt er weer een aflevering van de Jelly Driver Podcast” tot “joh, Jelle gaat het wel goed met je?” En bijvoorbeeld het aapje van Dries de Gelder “ Hey jelle, heb je een burnout te pakken? Omdat je laatste po...more

  • De wereld van morgen / Sonic Branding - Hoe zou jouw merk moeten klinken in een wereld van voice?

    Deze podcast gaat over 'auditieve huisstijlen', oftewel: we associëren vaak al kleur en vorm met merken, maar hoe zou een uiting van dat merk moeten klinken? En is dat ook echt nodig? Of is het de zoveelste buzzword in de wonderlijke wereld van marketing? We gaan het gesprek aan met Niels de Jong van Tambr. Een start-up die zich volledig richt op Sonic Branding, met Blendle als één van hun eerste klanten. Voor meer informatie over Tambr, zie: https://www.tambr.nl ## Over de makers Eind 2015 z...more

  • De Rudi & Freddie Show / Zo (on)zinnig is adverteren op internet

    Een speciale editie van De Rudie en Freddie Show, live opgenomen in het Theater aan het Spui in Den Haag. Met als onderwerp: de (on)zin van online adverteren. Want digitale marketeers mogen graag roepen dat ze precies weten wat wel en niet werkt, maar de meeste advertenties op internet verzuipen in een zee van ruis.

  • Technoloog / Online retail lijkt op offline

    In deze Technoloog praten Herbert Blankesteijn en Ben van der Burg met Walter Kraus van Bol.com. Hij maakt voor e-commerce graag de vergelijking met de offline wereld: een klant gaat naar de winkel waar hij het best geholpen wordt. Aangezien elementen als: vandaag besteld, morgen geleverd of vele betaalmanieren niet meer onderscheidend zijn,ontstaat de vraag hoe je je wel kunt onderscheiden als webwinkel. Brandvoorkeur, gebruiksvriendelijkheid en beleving zijn enkele antwoorden. De beleving ku...more

  • CMOTalk / Dorkas Koenen (Rabobank) over innovatie, financiële zelfredzaamheid en purpose marketing

    Met thema’s als voedsel, zelfredzaamheid, ondernemerschap en een lokale vitale woon- en leefomgeving wil Rabobank zich wereldwijd inzetten om een bijdrage te leveren aan een betere wereld. Dorkas Koenen vertelt je in deze CMOtalk over hoe ze dat gaan waarmaken en over het verschil tussen klantbehoefte en klantbelang.

  • Story Club Podcast / 'Mijn missie is bedrijven het pad naar geluk te helpen vinden'

    Jim Lippens heeft 30 ervaring in engineering. Hij was jarenlang verantwoordelijk voor de kwaliteit van processen in organisaties te helpen verbeteren. Dat pastte bij hem. Maar vandaag ken je Jim misschien ook als bezieler en mede-organisator van het onlangs georganiseerde congres Happiness @ Work. Jim zijn verhaal is een echt transformatieverhaal. Zoiets als van rups tot vlinder. Van uitsluitend rationeel naar meer gevoel, meer emotie… en meer balans. Maar de weg hier naartoe liep voor Jim ...more

  • Rewind / 22 oktober 2013 - De dag dat ID&T verkocht werd aan SFX #4

    Het hing al een tijdje in de lucht, maar 21 maart 2013 was het echt zo: het grote Nederlandse dance bedrijf ID&T werd verkocht aan de miljardair Robert X Sillerman en zijn bedrijf SFX. Die kocht het ene dancebedrijf na het andere. Een cruciale stap om de succesorganisatie een internationale push te geven. Of zou die Sillerman toch een megalomane waaghals zijn?

  • Podcast Digital Brains / Reclame in WhatsApp & Vragen stellen aan Analytics

    WhatsApp krijgt vanaf volgend jaar reclame. Waar het getoond wordt hoor je in de podcast. En verder: vragen stellen aan Google Analytics, met Facebook Ads kun je traffic naar WhatsApp stimuleren, Pinterest biedt 'Shop the Look' aan voor kleinere adverteerders, Amazon doneert aan Wikipedia, slimme schermen moeten voice toegankelijker maken en browsers blokkeren cookies. Hosts: Jeroen Roozendaal, Niels Hobert, Milou Grunder Shownotes: www.adwise.nl/podcast19

  • 100% Inspiratie Podcast / Charlotte van 't Wout met de beste inzichten na 500 succesboeken

    Charlotte van 't Wout heeft elke zaterdag een column in 't AD: de succesminuut. Ze is oprichter van SPOT: een bedrijf dat de mooiste vergaderlocaties van Amsterdam verhuurt. En ze reist het liefste de wereld rond om zo haar business vanuit Bali, Bangkok of San Francisco te runnen. Haar boek hierover komt later dit jaar uit. In dit interview vertelt ze hoe het haar lukt om dit allemaal tegelijkertijd te realiseren. Ze gaat in op wat haar drijfveren zijn, hoe ze in het leven staat en wat misschien...more