Podcast

Beeldbepalers | BNR

Over media, marketing, communicatie en creatie, met Diana Matroos.

Afleveringen

  • 'Mode is een weerspiegeling van de maatschappij'

    Jun 18 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Aziz Bekkaoui, modevormgever en kunstenaar

  • #foodporn: regie over foodmarketing gaat terug naar de klant

    Jun 11 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEA Te gast: Anneke Ammerlaan, trendonderzoeker en foodwatcher en Olaf van Gerwen, oprichter van Chuck Studios, regisseur en specialist in foodmarketing.

  • 'Het belangrijkste in een podcast? Intimiteit!'

    Jun 04 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Marion Oskamp, podcastdokter, programmamaker en eindredacteur bij de NTR en Elger van der Wel, digital strateeg en je schrijft veel over media-innovatie

  • De transformatie van Adformatie

    May 28 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEA Te gast: Susanne van Nierop, hoofdredacteur van Adformatie, het digitale platform over marketing, media, communicatie en creatie

  • Beeldbepalers Extra: Gamer Royalistiq over zijn leven als fulltime-YouTuber

    May 21 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEA

  • YouTuber Royalistiq trekt een miljoenenpubliek met zijn Fortnite-video's

    May 21 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Roy Beszelsen, beter bekend als game-YouTuber Royalistiq.

  • Een organisatie met een maatschappelijk doel: zinvol of een truc?

    May 13 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Marjolein Rigter, director bij communicatie-adviesbureau Omnicom PR Group, verantwoordelijk voor reputatiemanagement en purpose, en Paul van Kuilenburg, merkstrateeg bij Alfred reclamebureau en verantwoordelijk voor reclames voor verschillende merken binnen Unilever

  • Hoe lang kan een merk meegaan in de muziekindustrie?

    May 07 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEA Te gast: Nancy Poleon, personal brandingspecialist en eigenaar en oprichter van BrandedU

  • Wat betekenen 'ontspullen' en minimalisme voor merken en reclamemakers?

    Apr 30 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Daphne Gakes, actrice en theatermaakster en David Snellenberg, executive creative director en oprichter van reclamebureau Dawn

  • Het grootste A-merk zonder reclame, hoe doet Marlboro dat?

    Apr 23 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Ties Keyzer, journalist bij de Onderzoeksredactie

  • Reclameklassiekers

    Apr 16 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Jaap Toorenaar, copywriter bij het Rotterdamse reclamebureau ARA, waar hij ook lange tijd creatief directeur was, en schrijver van het boek 'Hoe verzinnen ze het?'

  • Marketeers in topfuncties worstelen met klantcontact

    Apr 09 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Eric Kramer, country manager WPP Nederland

  • Jonge Haan Safi Graauw: 'Ik ben een vreemde eend in de bijt'

    Apr 02 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Safi Graauw, oprichter en creatief directeur van These Cavemen

  • Een geloofwaardige match tussen merk en sportinfluencer

    Mar 26 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Suzanne Brummel, voormalig Nederlands kampioen open water zwemmen en Akwasi Frimpong, Olympisch skeletonner

  • Hoe maak je een tijdschrift klaar voor de toekomst?

    Mar 19 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Léon Bouwman, uitgever bij New Skool Media

  • Een reclamevrije publieke omroep

    Mar 12 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Frank Volmer, directeur van STER.

  • Hebben de campagnes van SIRE wel nut?

    Mar 05 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Lucy van der Helm, directeur van SIRE.

  • Is data het sleutelwoord tijdens verkiezingen?

    Feb 26 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Kees Groenewoud, partner van Cmotions. Hij helpt organisaties om data te vertalen in inzichten en Tom te Buck, online campagnestrateeg bij campagnebureau BKB.

  • Wie bepaalt ons schoonheidsideaal?

    Feb 19 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Marvy Rieder, voormalig model en één van de initiatiefnemers van The Models Health Pledge.

  • Waarom loopt de ene artiest meer imagoschade op dan de ander?

    Feb 12 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Barbara Barend, oprichter van Helden Magazine en John Olivieira, bestuurslid van FARE, een Europese organisatie die zich hard maakt voor diversiteit in het voetbal.

  • Wetenschap en communicatie

    Feb 05 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Erik Scherder, hoogleraar neuropsychologie verbonden aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. De Beeldbepaler van deze week is de reclame van Bud Light. De commercial werd laten zien tijdens de reclameonderbreking van de Super Bowl. Volgens Rogier Vijverberg, executive creative director van reclamebureau SuperHeroes, heeft de video alles wat een goede reclame moet bevatten. Hier kun je het filmpje zien en deze van Audi vond R...more

  • De beïnvloeding van ons brein door de juiste triggers

    Jan 29 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Paul Smit, filosoof en cabaretier.

  • NPO in zwaar weer, NTR-baas Paul Römer vertrekt

    Jan 22 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEA Te gast: Paul Römer, algemeen directeur van de NTR.

  • Misleiding in reclames

    Jan 15 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Prisca Ancion, tot voor kort directeur van de Stichting Reclame Code en Remco Klöters, partner en media- en IP-recht bij Van Kaam advocaten.

  • Zo verander je een merknaam

    Jan 08 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Fabienne Chapot, oprichter en ontwerper van het gelijknamige kledingmerk en Mary Hoogerbrugge, merkenspecialist bij De Positioneerders

  • Een ijzersterk verhaal in een veranderende reclamewereld

    Jan 01 2019

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEABedrijven moeten in hun reclame uitingen kleur bekennen en een maatschappelijke boodschap uitdragen. En ook heel goed nadenken welke influencers zij daaraan verbinden. In BNR Beeldbepalers een gesprek met reclamemakers uit de nieuwe en traditionele wereld. Te gast: Inge Ligthart, eigenaar van reclamebureau Dawn en Michael Joustra, Head of Influencer Marketing bij Wannahaves.

  • Dé ingrediënten voor een kerstcommercial: emotie en een maatschappelijke insteek

    Dec 18 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Bas Korsten, creative partner bij J. Walter Thompson en maker van de kerstcommercial van Plus supermarkten en Fred Moolhuijsen, marketeer bij Brand & Business Architects.

  • De opmars van voice

    Dec 11 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Tim van der Wiel, oprichter GoSpooky & Speaky en Joeri Nortier, product manager bij FD Mediagroep Meer weten: BNR lanceert Google Action, waarmee je bepaalde acties kunt uitvoeren, zoals een podcast opvragen of het laatste nieuws beluisteren. Hier vind je daar alles over!

  • Hoe gevaarlijk is desinformatie?

    Dec 04 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Ruurd Oosterwoud, directeur van DROG, een platform tegen desinformatie en Ingo Heijnen, strategy director bij Hill+Knowlton Strategies

  • Maatschappelijke stellingname, lekker belangrijk?!

    Nov 27 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Tjalling Smit, commercieel directeur van de Nederlandse Spoorwegen.

  • Wat is de manier om kwaliteit en vertrouwen in de journalistiek terug te winnen?

    Nov 20 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Colin van Hoek, chef redactie van Nu.nl.

  • Wat zijn dé gouden regels voor adverteerders?

    Nov 13 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Dick van der Lecq, directeur van reclamebureau Etcetera en voorzitter van de Effie Awards en Rik Riezebos, merkendeskundige. Deze keer vanuit het Concertgebouw in Amsterdam tijdens de Effie Awards.

  • Heeft iedereen straks zijn eigen reclamezuil?

    Nov 07 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Ralf van Lieshout, brand strategy director bij Greenhouse Group, houdt zich elke dag bezig met campagnes en digitale marketing en Tim van der Bilt, oprichter van Maze-One, de eerste Nederlandse specialist in Amazon-marketing. Deze keer vanaf het Adobe Symposium in Amsterdam, over digital experiences.

  • Meer diversiteit op de werkvloer, wat is de oplossing?

    Oct 30 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Berna Toprak, redacteur bij Women Inc. en coördinator van de Coalitie Beeldvorming in de Media en Umar Mirza, consultant en trainer diversity en inclusion bij MDI Consultants

  • Helden en anti-helden in reclames

    Oct 23 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: José Sanders, communicatie- en informatiewetenschapper aan de Radboud Universiteit Nijmegen en Bies Vermeulen, creative bij Bies & Sebas.

  • Survivallen in de supermarkt met Teun van de Keuken

    Oct 16 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Journalist, columnist en programmamaker Teun van de Keuken.

  • Zo communiceer je met jongeren

    Oct 09 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Paul Sikkema, onderzoeker jeugdgedrag en campagnemaker.

  • Wat is dé manier om in beeld te komen bij werkzoekenden?

    Oct 02 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Ron Blaauw, culinair ondernemer en Willem Dudok, directeur en strateeg bij Johnny Wonder.

  • MediaMonks: vanuit een kelder naar 300 miljoen euro

    Sep 25 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Jeroen van der Meer, MediaMonks.

  • De mediastrategie van Donald Trump

    Sep 18 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Politiek analist en Amerikadeskundige Kirsten Verdel en BNR buitenlandcommentator Bernard Hammelburg.

  • Bedrijven staan in de rij voor MOAM

    Sep 11 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Martijn Nekoui, oprichter van MOAM, een platform dat jong creatief talent koppelt aan de grote namen uit de industrie.

  • Het nieuwe televisieseizoen barst los

    Sep 04 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Angela de Jong, tv-columnist van het AD.

  • Hoe toekomstbestendig zijn merken?

    Aug 28 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Laurens Hoekstra van de VIM Group en Hans Prummel van De Naamafdeling.

  • Impact maken met design

    Aug 21 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Harald Dunnink, mede-oprichter van De Correspondent en oprichter van designstudio Momkai Sander Volten van reclamebureau 180 Kingsday

  • Fake news

    Aug 14 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Manon Blaas, eindredacteur van Zembla Jarno Duursma, tech-trendwatcher

  • Let op je taal

    Aug 07 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Schrijver en opiniemaker Marianne Zwagerman Maria Punch, BNR-taalwatcher Met een bijdrage van: Sarah Gagestein, framing expert

  • Hoe grappig mag je zijn als serieus bedrijf?

    Jul 31 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast zijn: Aad Kuiper van reclamebureau Alfred Comedian Wilko Terwijn, oprichter van Badaboom Met bijdragen van: Psycholoog aan de Universiteit Utrecht Madelijn Strick Eamonn Carey, Techstars

  • Bestaat reclame over 10 jaar nog wel?

    Jul 24 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Dick van der Lecq van reclamebureau Etcetera Lotte Hillen, strategisch consultant bij Universal Media en winnaar van de AMMA Mediatalent van het jaar Met een bijdrage van: Sven Stroomberg van RA*W Advertisers

  • Gedragsveranderende campagnes

    Jul 17 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Sociaal psycholoog en communicatie-adviseur Jos Ahlers Joeri Jansen, creative director bij reclamebureau Roorda

  • Influencers

    Jul 10 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Edwin Tromp - CEO van 90/24 Yuyan Vuurmans van SocialReblz: een Influencers Agency

  • Impact maken met design

    Jul 03 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEA Te gast: Harald Dunnink, mede-oprichter van De Correspondent en oprichter van designstudio Momkai Sander Volten van reclamebureau 180 Kingsday

  • Een 'gewone' reclame komt niet bij je binnen

    Jun 30 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEAYvette Belt-Beekman, Director Marketing Communicatie bij KPN, deed wat een Nederlands team niet eerder deed: ze won in Cannes, samen met reclamebureau N=5, een grote prijs in de categorie Entertainment voor de campagne Evert_45. Deze campagne heeft als onderwerp de Tweede Wereldoorlog, op basis van echte verhalen verteld door een jongen via YouTube en Instagram. Het is die combinatie, 'het ongewone gewoon maken', waardoor een reclamebo...more

  • Hoe blijf je als merk relevant?

    Jun 26 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Yvette Belt-Beekman, Director Marketing Communicatie bij KPN Merkconsultant Margot Bouwman Met een bijdrage van: Boris Nihom, oprichter Studio Kraftwerk en strateeg bij Achtung!

  • Fake news

    Jun 20 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Manon Blaas, eindredacteur van Zembla Jarno Duursma, tech-trendwatcher

  • Neuromarketing

    Jun 12 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Hersenonderzoeker Victor Lamme Diederik van Middelkoop van AmpAmsterdam Met een bijdrage van: Bastiaan Medendorp van iScent

  • Let op je taal

    Jun 05 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Schrijver en opiniemaker Marianne Zwagerman Maria Punch, BNR-taalwatcher Met een bijdrage van: Sarah Gagestein, framing expert

  • Communicatie op het Binnenhof

    May 28 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Politiek verslaggever Laurens Boven Simon den Haak, campagnestrateeg

  • Bestaat reclame over 10 jaar nog wel?

    May 22 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Dick van der Lecq van reclamebureau Etcetera Lotte Hillen, strategisch consultant bij Universal Media en winnaar van de AMMA Mediatalent van het jaar. Met een bijdrage van: Sven Stroomberg van RA*W Advertisers

  • Stereotypisch voor diversiteit

    May 20 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEAMaar liefst 40 procent van de vrouwen herkent zich niet in de vrouwen die te zien zijn in huidige reclames, om nog maar te zwijgen van de vertegenwoordiging van mensen met een biculturele achtergrond. Oude stereotypen blijken hardnekkig. Toch pleit Van Engelshoven niet voor meer regulering. 'Ik denk dat het gezond verstand moet zegevieren. Het beeld op tv, bladen en reclame moet overeenstemmen met hoe wij de samenleving in de toekomst ...more

  • Stereotypering

    May 15 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Jannet Vaessen - Directeur van Women Inc. Marc Oosterhout - Strategisch directeur van reclamebureau N=5 Met bijdragen van: Stephan Alspeer digitaal strateeg en oprichter van includenow.nl Minister Ingrid van Engelshoven

  • Hoe grappig mag je zijn als serieus bedrijf?

    May 08 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast zijn: Aad Kuiper van reclamebureau Alfred Comedian Wilko Terwijn, oprichter van Badaboom Met bijdragen van: Psycholoog aan de Universiteit Utrecht Madelijn Strick Eamonn Carey, Techstars

  • De toekomst van bereik meten

    May 01 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEADat bespreken we met onze gasten: Johan Smit, directeur Platform Media Adviesbureaus Pieter van Geel, Head of Analytics & Conversion bij Blue Mango Met bijdragen van: Karin Schut (Vinex) en Nico Rijkhoff (BVA)

  • Toekomstbestendige digitale strategie

    Apr 24 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Jacqueline Smit, voorzitter Esprix en eigenaar van Rockportink Denis Doeland, DDMCA

  • Hoe krijgen we Nederland 10 procent creatiever?

    Apr 17 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: David Snellenberg, oprichter van reclamebureau Dawn en voorzitter van ADCN En Femke Bartels, Managing Director bij THNK

  • Crisiscommunicatie en imagoschade

    Apr 10 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast zijn: Selma Penseel van communicatiebureau Smart&Able Jan Driessen: oud-journalist en directeur van Q&A Communicatie

  • Gedragsveranderende campagnes

    Apr 03 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEADe BOB, de anti-inbraak reclame, het zijn allemaal campagnes met maar één doel: gedrag positief veranderen. De ene keer lukt het, de andere keer totaal niet. Hoe gaan we dat succesvol aanpakken bij de campagne waar experts nu hun hoofd over breken: appen achter het stuur. Want vooralsnog blijkt het lastig om mensen daarmee te laten stoppen, ondanks het feit dat de kans op een ongeluk zes keer groter is. Moeten we alle hoop vestigen op...more

  • Vanaf 3 april: BNR Beeldbepalers

    Mar 22 2018

    Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEABNR Beeldbepalers  Over media, marketing en communicatie, elke dinsdag van 15:00 tot 15:30 uur, met Diana Matroos.