PodNL is gratis maar niet goedkoop. Wil je ons steunen? Neem dan je...

Podcast

Bakkie Media

Thijs van Dijk & Daniel Kok. Twee media vakidioten die hun kijk geven op wat er allemaal gebeurt in de media onder het genot van een bakkie koffie. Jouw wekelijkse kijk op het mediavak, met een glimlach uiteraard. Bakkie Media is de podcast over alles wat er speelt in marketing, communicatie en medialand.

Afleveringen

  • #40 Beeldenstorm & Helden op Sokkels, Elon Musk’s tips, Marcus saves the internet, #metoo bij Tinder

    Jun 26 2020

    In deze aflevering bespreken we de beeldenstorm van 2020 en welke iconen, helden of bijzondere mensen volgens ons een plekje verdienen op de vrijgekomen sokkels. Elon Musk geeft zijn 10 ingrediënten voor succes vrij, maar toont ook zijn emotionele kant. Een ware battle vindt plaats tussen Beyonce & Rihanna. De oprichters van datingapp Tinder laten ons zien waarom daten op de werkvloer niet altijd een goed idee is. En we hebben een uniek verhaal over de man die het internet gered heeft van het 'W...more

  • #39 Back To The Future, Big Brother Returns, Enzo Knol For President, China Shoppertainment

    Jun 18 2020

    In deze aflevering kijken we naar wat kunnen leren van de toekomst. We kijken naar de ontwikkelingen op het gebied van retail en home shopping in Azië en dan vooral in China. Ook kijken we naar de belangrijkste media en marketing ontwikkelingen in de VS op dit moment. Big Brother komt terug op de buis in Nederland, maar is dat eigenlijk wel een goed idee? Dankzij Corona lijkt het TV-landschap voorgoed te veranderen. We bespreken de positieve en ook negatieve rollen die influencers spelen in dez...more

  • #38 Always Be Closing Leads, Cookie Stopt, KPN Luizenmoeder, Mark Ritson over #Blacklivesmatter

    Jun 09 2020

    In de nieuwe aflevering van Bakkie Media geven we tips voor sales en commercie in tijden van crisis. We laten ons inspireren door aloude sales films als Glengarry Glen Ross, Wallstreet en Wolf of Wallstreet. We bespreken het ABC-model, AIDA-model en introduceren het ACCD-model. En we hebben het over het belang van klantdata en het kennen van de klant. Cookie targeting verdwijnt op korte termijn en wat betekent dit voor merken en adverteerders? En Mark Ritson geeft zijn mening over #blacklivesm...more

  • #37 Leiders Toen & Nu, Napoleon's Powernap, Denise Huisman Quote, Jobs's Focus & Rutte's Beeldspraak

    Jun 01 2020

    In deze aflevering van Bakkie Media hebben we het over leiderschap. We bespreken oude leiders als Napoleon en Caesar, maar ook moderne leiders als Steve Jobs en Oprah Winfrey. Wist je dat Napoleon soms gewoon even sliep tijdens een veldslag? En dat Julius Caesar de allereerste marketingslogan bedacht? En wat zijn eigenlijk de karakteristieken van een goede leider? We hebben vandaag ook weer een nieuwe gast-quoter, met managing director Denise Huisman van mediabureau PHD aan het woord over leid...more

  • #36 Over De Grens, Social Distancing Whopper, Corona de Papel, Rent-a-Finn, Purpose Trillionaire

    May 24 2020

    In deze aflevering nemen we een kijkje over de grens. We bespreken campagnes in Spanje, Italie, VS en Finland nu de wereld is begonnen aan 'The Big Unlocking'. Burger King komt met de social distancing whopper, er is sprake van een heuze 'Battle of the Beers' tussen Budweiser, Heineken en Coors. En wat is de relatie tussen The Washington Post en Jeff Bezos? Finland komt verrassend uit de hoek met haar nieuwe Rent-a-Finn campagne. Want waarom zijn ze al meerdere jaren op rij verkozen tot het gelu...more

  • #35 Vakantie Hoe Dan? Coronavouchers Sparen, Sunweb & Expedia Quotes, Corendon Coronavrij

    May 17 2020

    In deze aflevering bespreken we hoe we in 2020 op vakantie gaan. Blijven we massaal in eigen land en zijn er geen huisjes meer te krijgen op Texel, bij Center Parcs en Landal Green Parks? Of gaan we toch op een coronavrije all-inclusive vakantie met Corendon? Maken we gebruik van de corona corridor en komen we in landen waar het veilig is om te gaan genieten? We hebben het over de impact van vakantie voorpret, vragen we ons geld terug of sparen we coronavouchers die worden uitgegeven door de rei...more

  • #34 NL Unlocked, Back to Business met Jort, Back to school met Bol.com en Always on Consumer

    May 11 2020

    In deze aflevering bespreken we hoe we na de coronacrisis weer langzaam back to business en back to school gaan. De lockdown wordt steeds meer versoepeld en de bedrijven, adverteerders en ondernemers starten weer op. We bespreken dat we van always on campagnes naar de always on consumer zijn gegaan. Fokke de Jong doet het fokking goed met de nieuwe en toch stoute SuitSupply campagne. Albert Heijn en Bol.com spelen goed in op thuiswerken en op weer naar school met nieuwe commercials. En tot slot ...more

  • #33 Baan Kwijt, Obama of Biden, Doemdenker of Plukker, Media Steunen Ondernemers

    May 06 2020

    In deze aflevering van Bakkie Media bespreken we wat je kan doen als je in deze tijd je baan kwijt raakt en werkeloos raakt. We bespreken welke type mensen er zijn. Van de doemdenkers tot de dagjesplukkers. Waarom is de kans dat Trump in deze tijd herkozen wordt erg klein? En wat hebben Michelle Obama en Joe Biden met elkaar te maken? En vriend van de show Willem-Albert Bol roept de mediabedrijven op om de handen ineen te slaan en de ondernemers in Nederland te gaan steunen. Van band aid naar m...more

  • #32 Nostalgie In Crisistijd, Oude & Nieuwe Tradities, Groundhog Day & Pokemon Go Strikes Back

    Apr 28 2020

    In deze aflevering van Bakkie Media worden we een beetje nostalgisch. Vroeger was toch alles beter? Verdwijnt handen schudden definitief? En komt het ooit weer goed met onze huidhonger? We bespreken de dingen die blijven en de dingen die gaan na de coronacrisis en we kijken vooral naar nostalgie in media en marketing. Werkt het ook echt? Legendarische campagnes van Calve Pindakaas (Wie is er niet groot mee geworden), maar ook recentere voorbeelden van Nintendo, Bob Ross en Pokemon Go komen voorb...more

  • #31 Recruiter Wars On Talent, Investeren Of Reorganiseren, Eric Snelleman's Kijk Op People

    Apr 18 2020

    In deze aflevering van Bakkie Media stappen we uit onze comfortzone. We hebben het over recruitment, HR, human capital en the war on (digital) talent. Over goede recruiters en slechte recruiters. Moet je als bedrijf in deze tijd juist investeren in mensen en vertrouwen geven? Of kan je beter reorganiseren en kosten besparen, salarissen bevriezen en dus ook mensen ontslaan? Deze week hebben we een nieuwe gast-quoter! Eric Snelleman van Uncommon People was bereid om zijn visie te delen en ons mee ...more

  • #30 Stelen Of Kopieren, Google Helpt China, Alibaba & Miljard Rovers, Fortnite Of Justin Bieber

    Apr 11 2020

    In deze aflevering van Bakkie Media bespreken we hoe grote merken stelen van kleine ondernemers. Kylie Jenner steelt van iedereen en is kopieren of lenen van ideeën nu goed of juist slecht? Fortnite versus Justin Bieber & James Corden en Google helpt China een handje in de handelsoorlog. Alibaba & de miljard rovers in China. En tussen kunst en kitsch kijken we naar alle geleende, gekopieerde of gestolen ideeën door de jaren heen in de film, kunst en media industrie. Bakkie Media is uiteraard o...more

  • #29 Wat is er CoroNA, Steve Jobs Over RUMAG, Hitsige Singles, V-Shaped Recession, Butterfly Effect

    Apr 04 2020

    In deze aflevering van Bakkie Media kijken we naar hoe de wereld eruit gaat zien na de coronacrisis? We spelen bullshit bingo met de Post Growth Economy, Soap Police en under-the-skin surveillance met dank aan de Financial Times en de Correspondent. Rumag ligt zwaar onder vuur dankzij Arjen Lubach. Beter goed gejat of slecht bedacht, en hoe denken Steve Jobs en Pablo Picasso daarover? Hitsige singles wegens contactverbod en datingapps als Tinder, Happen & Innercircle maken overuren gedurende de ...more

  • #28 Banken Zijn Lief, Fight Or Flight In Crisistijd, Nike & Asics Sociaal, De Thuissport Battle

    Mar 24 2020

    In deze aflevering van Bakkie Media, Fight or Flight voor merken in crisistijd? Banken zijn lief voor de consumenten en bedrijven, Nike & Asics zijn verstrikt in thuissportbattle. En moet je als merk juist je hand op de knip houden of op een slimme en creatieve manier het marketingbudget uitgeven om top of mind te blijven bij de consument? We bespreken voorbeelden van merken die het volgens hen goed doen in deze corona crisis en merken die nog wel wat advies kunnen gebruiken. Het lijkt de tijd t...more

  • #27 Thuiswerk Hel & Netflix chill, Virusschaamte bij merken en Hamstercontent op social media

    Mar 20 2020

    In deze aflevering van Bakkie Media zitten we voor het eerst thuis vanwege het Coronavirus. We moeten thuiswerken en we experimenteren met een aflevering via Google Hangout. We bespreken onze eerste week thuiswerken en hoe dat nu in de praktijk uitpakt. Is thuiswerken een hel of een zege? Netflix & Chill krijgt een nieuwe dimensie. Merken hebben last van virusschaamte en overal hamstercontent van hamsterende consument te vinden op social media. Wat moeten merken nu precies doen in Coronatijd? ...more

  • #26 Best of 25 Bakkies Media: Heineken, Trump, inclusiviteit, storytelling, Coca-Cola, Flygskam & F1

    Mar 13 2020

    Bakkie Media. De podcast over marketing, communicatie en media waarin je binnen 15 tot 20 minuten op de hoogte bent van alles wat er speelt in medialand. Daniel Kok en Thijs van Dijk praten je bij onder het genot van een goede bak koffie. In deze aflevering: Make media great again! We blikken terug op onze 25 allereerste Bakkies Media en bespreken de meest memorabele, opvallende, leuke momenten van deze afleveringen. In 30 memorabele minuten blikken wij terug op ons eerste half jaar Bakkie Medi...more

  • #25 Corona Beer Virus & Marketing Pandemie, Coolblue In Zwaar Weer & Moeilijke Merknamen

    Mar 04 2020

    In deze aflevering van Bakkie Media: Het Corona (beer) virus laat zijn sporen na in marketing & media land. Is er een marketing pandemie op komst? Coolblue verkeert in zwaar weer en moeilijke medianamen van toen en nu. En we bespreken de mening van Mark Ritson over het Corona merk en het effect van het coronavirus op de korte en lange termijn. Is het nou slecht of juist goed voor het merk Corona? En er is ook leuk en positief nieuws over het Coronavirus. De lucht in China is schoner dan ooit en...more

  • #24 Fast Food Content, Burger King Oorlog, NY Pizza Bloemkolen, KFC klokkenluider, Coca Cola Purpose

    Feb 26 2020

    In deze aflevering van Bakkie Media bespreken we wat fast food content is. De "Burgeroorlog" tussen Burger King & McDonalds is al 50 jaar in volle gang en laait weer op. NY Pizza & Domino's in Pizza wars en Coca Cola gaat op zoek naar haar purpose. En verder...McDonalds grootste speelgoedleverancier van de wereld, maar ook grootste vervuiler met Happy Meals. KFC heeft haar eigen klokkenluider en hamburgerketen Wendy's gaat los op social media. En heb je liever de Quarter Pounder geurkaars of de ...more

  • #23 Is Faken okay? Fake vs real content, Make Content Great Again, Is Media Propaganda?

    Feb 14 2020

    In deze aflevering van Bakkie Media Is faken okay? Wat is nog real en wat is fake anno 2020? Hoe zit het precies met deepfake en komt dat in marketing en media al voor? Make content great again, we geven een kort verslag van het Branded Content Congres 2020, Fyre Festival meets Theranos, welk verhaal is schokkender? En hoe zit het precies met fictie in fictie, welke voorbeelden zijn er? En waarom komen fictie en non-fictie steeds dichter bij elkaar te staan in media en marketing. Wat is nog ech...more

  • #22 Evolutie of revolutie in Media, Silicon Valley of Moeder Natuur, Super Bowl beats Gouden Loeki

    Feb 05 2020

    In deze aflevering van Bakkie Media, is er sprake van een evolutie of een revolutie? Kies je voor Silicon Valley of toch voor Moeder Natuur? Growth hacking in een miljard jaar? Biomimicry de trend van morgen? En waarom zijn marketeers zo dol op dieren in commercials? En verder: Super Bowl marketingcircus verslaat Gouden Loeki nominaties en de Staatsloterij gokt verkeerd met Koning Toto campagne. Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakkiemedia Instagram: @bakkiem...more

  • #21 Inclusiviteit nieuwe exclusiviteit, Purpose is dead, Tommy Hilfiger Handicap, Coole Crocs

    Jan 30 2020

    In deze aflevering van Bakkie Media hebben we het over Inclusieve merken versus exclusieve merken, hoe zit het precies? Is het einde van purpose marketing nabij? En verder: Coca Cola campagne voor de wereldvrede in 1971, Tommy Hilfiger start campagne met gehandicapten, worden Crocs eindelijk cool?, Victoria's Secret stapt van haar merk geloof en wat is Woke Washing precies? Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakkiemedia Instagram: @bakkiemediapodcast Facebook: f...more

  • #20 Sportjaar vloek of zegen, Holland Heineken House 0.0%, Jumbo Helden, WeTransfer nieuws

    Jan 23 2020

    In deze aflevering zitten we in onze oude vertrouwde studio van de HvA en bespreken we sport marketing en het sport en evenementen jaar van 2020. Dit keer niet alleen gast-quoter Willem-Albert Bol van DPG Media, maar ook een andere vriend van de show: Sander Hooghiemstra van WeTransfer. En dit keer met een echte scoop, luisteren dus. Verder in deze aflevering: moet je inhaken of afhaken bij het sportjaar? En we komen met wat verrassende feitjes, weetjes en sponsoren zoals jullie van ons gewend z...more

  • #19 Koffiedik kijken, Consolidatiespook in de Media, Transition Twenties, Balans Mens & Technologie

    Jan 11 2020

    In deze speciale aflevering van Bakkie Media zijn we aanwezig bij de aftrap van het mediajaar bij het evenement koffiedik kijken waar prominenten uit de mediawereld hun voorspellingen voor 2020 uitspreken. Dit jaar met Maartje Blijleven over de kracht van communities, Dorkas Koenen en zijn roaring Twenties, Atva van Zanten over balans tussen mens en technologie en Jan Lammers over zijn comfortzone in de Formule en natuurlijk de Grand Prix van Zandvoort en Max Verstappen. En ook de voorspellingen...more

  • #18 Helden & Anti-helden, Rihanna vs Victoria's Secret & Revenge Of The Nerds anno 2020

    Jan 03 2020

    In deze aflevering van Bakkie Media hebben we het over hoe het eigenlijk zit met helden en anti-helden in marketing en media? En ook... Zijn Badr Hari & Rico Verhoeven helden of anti-helden? Sporthelden van toen en nu. Victoria's secret stopt met Angels show en Grease komt weer even bij elkaar. Rihanna's underwear umbrella & Revenge of the nerds anno 2020. Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakkiemedia Instagram: @bakkiemediapodcast Facebook: facebook.com/bakkie...more

  • #17 Storytelling & Kerstcommercials, Black Hole Fortnite, Ajax kampioen op social & GOT ending sucks

    Dec 12 2019

    In deze aflevering van Bakkie Media bespreken we de jaarlijkse kerstcommercials van AH, Jumbo, Plus, Lidl en ook John Lewis. We kijken naar het Black Hole in Fortnite. En Ajax is kampioen op social media. In Game of Thrones is the end a new beginning, Daniel doet auditie voor the Voice en natuurlijk bespreken we rond deze tijd van het jaar ook even het kerstverhaal! Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakkiemedia Instagram: @bakkiemediapodcast Facebook: facebook....more

  • #16 Media Awards Hype, AH Goes English, Koffiedik Kijken, Nike & VW Sprookjes, Brand In Het Landhuis

    Dec 05 2019

    In deze aflevering doet Bakkie Media mee aan de media awards hype en komen we met onze eigen award. Volgens ons is AH adverteerder van het jaar, vertelt Volkswagen mooie snelwegsprookjes, hebben we het over Nike & racisme en we reiken nog veel meer Bakkie Media awards uit. De Gouden Barista is de komende jaren een award die elke marketeer wil winnen. Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakkiemedia Instagram: @bakkiemediapodcast Facebook: facebook.com/bakkiemedia ...more

  • #15 AI & Machine Learning, Picnic & Robots, Zelfmoord op Facebook, Bijenkorf Activeert Robotcampagne

    Nov 29 2019

    In deze aflevering van Bakkie Media gaat het over Artificial Intelligence & Machine learning in de marketing, hoe zit het eigenlijk precies? We bespreken voorbeelden in marketing en media door Facebook, Singapore Airlines en de Bijenkorf. Online supermarkt Picnic komt met een innovatief distributiecentrum. En nog veel meer! Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakkiemedia Instagram: @bakkiemediapodcast Facebook: facebook.com/bakkiemedia Of kijk op onze website: ww...more

  • #14 Advies inhuren of in-house, Accenture grijpt macht, Transparantie in medialand, NL logo gelekt

    Nov 21 2019

    In deze aflevering van Bakkie Media hebben we het over hoe Accenture de macht grijpt in medialand. Ook laait de discussie over transparantie in de media weer op. Moet je als merk of adverteerder advies inhuren of in huis nemen. Het NL logo is gelekt en Willem-Albert Bol van DPG Media laten we aan het woord over transparantie. En we bespreken waarom de media en reclamewereld onder druk staat door de digitale ontwikkelingen. Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakk...more

  • #13 Black Friday valt laat, StarWars Mandalorian wordt GOT, Jase&Joy speelt met Intertoys

    Nov 05 2019

    In deze aflevering van Bakkie Media hebben we het over dat Black Friday laat valt dit jaar. En de dolle vrijdagen volgen elkaar in rap tempo op in de marketing en communicatie. Disney+ gaat de streaming wars aan met StarWars Mandalorian enJase&Joy bindt de strijdt aan met Intertoys in de speelgoedindustrie. En we bespreken waarom meer merken het Suikerfeest zouden moeten claimen. Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakkiemedia Instagram: @bakkiemediapodcast Faceb...more

  • #12 Ondernemers lijden, Team Kuipers & Maarten vd Weijden helden, Kelly Weekers' tijd, Ben Tiggelaar

    Nov 01 2019

    Aflevering 12 van Bakkie Media is een bijzondere uitzending, want hier zenden we LIVE uit op het MKB Ondernemerscongres in de Brabanthallen in Den Bosch, mede mogelijk gemaakt door De Ondernemer & RTLZ. Topsprekers en topondernemers hebben hun verhalen gedeeld met ondernemend Nederland. Ben Tiggelaar die aangeeft te stoppen met het pleasen van mensen, Bjorn Kuipers die zijn scheidsrechters en supermarktmedewerkers leidt, Maarten van der Weijden die kon lijden en diep moest gaan, maar mede dankzi...more

  • #11 Leads Naar Klanten, Foutje Adidas, BMW Joyride, Mr Marvis op Daddy Camp, Dove Pieter Zwart

    Oct 23 2019

    In deze aflevering van Bakkie Media: Hoe maak je van leads goede klanten? We hebben het over domme en slimme acties van Adidas. BMW en haar joyride campagne komt nog eens langs. En Mr. Marvis & Mr. Bowmont gaan samen op Daddy camp. Zijn Google en Facebook onmisbaar in de customer journey? En Dove en Coolblue zijn echte thoughtleaders binnen hun klantgebied. Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakkiemedia Instagram: @bakkiemediapodcast Facebook: facebook.com/bakki...more

  • #10 Growth Hacking Sucks, Budweiser Beats Biertje, Masked Singer wint op RTL, Dochter Wordt Vlogger

    Oct 16 2019

    Deze aflevering van Bakkie Media is een speciale, want het is de 10de aflevering van het jaar in de tiende maand. We bespreken daarin de 10 meest opmerkelijke gebeurtenissen in media en marketing van het afgelopen jaar. Van Growth hacking tot influencers, we hebben het over de komst van Budweiser naar Nederland en de battles op TV en op de online streaming video platformen. En nog veel meer opmerkelijke zaken van 2019. Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakkieme...more

  • #09 Brexit Ready, Binet & Bol Over Balans, Verboden Volkswagen, Bol.com Als Intertoys

    Oct 09 2019

    In deze aflevering van Bakkie Media bekijken we of Engeland al Brexit Ready is. Vriend van de show Willem-Albert Bol en Les Binet hebben het over balans in de media. Bol.com wordt net als de Intertoys en geeft voor het eerst een speelgoedboek uit. En de nieuwste commercials van Volkswagen en Philadelphia worden verbannen in de VS door nieuwe genderneutrale wetgeving. En deze keer met een speciale gast-quoter aan het woord. Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakki...more

  • #08 Barbie gender neutraal, Greta Thunberg boos, Albert Heijn krijgt vrouwelijk gezicht

    Oct 01 2019

    In deze aflevering van Bakkie Media bespreken we onder andere dat Barbie van Mattel genderneutraal wordt. En Albert Heijn krijgt een nieuw gezicht, Harry Piekema heeft eindelijk een opvolger met Ilse. Greta Thunberg is boos op de wereld en gaat in gevecht met Donald Trump op Twitter en game gigant Nintendo blaast Mariokart nieuw leven in op mobiele devices. Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakkiemedia Instagram: @bakkiemediapodcast Facebook: facebook.com/bakki...more

  • #07 The Podcast War, Jinek & Beau op Tinder, GTST daalt en Out of Home stijgt.

    Sep 25 2019

    In deze aflevering van Bakkie Media bespreken we de podcast oorlog. Steeds meer merken en bedrijven gaan ermee aan de slag, maar wat is goed en wat kan beter. Ook bespreken we het feit dat Eva Jinek & Beau van Erven Dorens samen RTL Late Night gaan presenteren, hebben we het over de val van vlaggenschip Goede Tijden, Slechte Tijden en zien we een onverwachte groei van out of home advertising. Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakkiemedia Instagram: @bakkiemediap...more

  • #06 Purpose marketing VS Politics, Biertje Heineken, Reclamevrije NPO, Disney+ komt naar NL

    Sep 18 2019

    In deze aflevering van Bakkie Media behandelen we de overeenkomsten tussen de politiek en marketing. We besteden ook aandacht aan prinsjesdag en we hebben het over de gevolgen hiervan op het gebied van media en marketing. En er is speciale aandacht voor het biertje van Heineken dat terug komt, de reclamevrije NPO en de introductie van Disney+ in Nederland. Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakkiemedia Instagram: @bakkiemediapodcast Facebook: facebook.com/bakki...more

  • #05 Koning Toto, Youtube gestraft, Facebook dating, Amazon en #ad campagne van start

    Sep 11 2019

    In deze aflevering van Bakkie Media besteden we uitgebreid aandacht aan de nieuwe campagne van Koning Toto, bespreken we de immense boete van 155 miljoen dollar voor Youtube en koopt Amazon de amazone? Ook kijken we naar de aanpak van Facebook op het gebied van dating en geven we onze mening over de #ad campagne van de overheid om meer transparantie te krijgen in influencer marketing. Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakkiemedia Instagram: @bakkiemediapodcast ...more

  • #04 Hudson's Bay drama, NPO versus Big Tech Giants, Expeditie Robinson wint

    Sep 04 2019

    In deze aflevering van Bakkie Media besteden we vooral veel aandacht aan de ondergang van Hudson's Bay. Hoe heeft het zo ver kunnen komen en had het voorkomen kunnen worden. Ook bespreken we de start van het nieuwe televisieseizoen en breken we een lans voor het gezamenlijke mediafront van de grote Nederlandse mediapartijen om de strijd aan te gaan met Google, Facebook en de andere grote tech reuzen. Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakkiemedia Instagram: @bak...more

  • #03 Battle of the Guru's - Byron Sharp, Simon Sinek, Mark Ritson, Millennials versus Gen Z

    Aug 28 2019

    In deze aflevering praten we over de verschillende marketinggoeroe's: Byron Sharp, Mark Ritson, Simon Sinek en Seth Godin. The Battle of the Guru's. We bespreken de verschillende theorieën en denkwijzen van deze wijze marketingmannen. En waarom slagen merken als Tele 2, Toto en New York Pizza erin om millennials en Generation Z aan te spreken? Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakkiemedia Instagram: @bakkiemediapodcast Facebook: facebook.com/bakkiemedia Of kij...more

  • #02 Social Media versus e-mail, Ziggo & Max Verstappen, Big Data Anwb & Interpolis

    Aug 22 2019

    In deze aflevering van Bakkie media bespreken we een aantal dilemma's tussen millennials en generatie X. Het gaat vooral over de kracht van social media marketing versus e-mail marketing en de nieuwe campagne van Ziggo met Max Verstappen. En we bespreken de campagnes van ANWB en Interpolis en de inzet van Big Data hierbij. Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakkiemedia Instagram: @bakkiemediapodcast Facebook: facebook.com/bakkiemedia Of kijk op onze website: ww...more

  • #01 Streaming war Netflix & Disney, Greenwashing en Fly Responsibly met KLM

    Aug 16 2019

    In deze eerste aflevering van Bakkie Media hebben we het over de streamingoorlog tussen Netflix en Disney, we bespreken verschillende soort manieren van 'washing' door merken. Van greenwashing tot pinkwashing en we nemen de nieuwe campagne van KLM door. Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakkiemedia Instagram: @bakkiemediapodcast Facebook: facebook.com/bakkiemedia Of kijk op onze website: www.bakkiemedia.nl