Hoe richt je zo'n digitale marktplaats in? Hoe belangrijk is vertrouwen? En is feedback van gebruikers altijd reden om je platform aan te passen? Te gast zijn Victor van Tol van autodeelplatform Snappcar en Kenneth Wijngaarde van Temper, dat personeel met horecabedrijven in contact brengt.
Wouter Haan richtte ruim tien jaar geleden Simian op, bekend van de drukwerksites Reclameland, Drukland en Flyerzone. Marriël van der Most is de derde generatie die aan het roer staat van Koninklijke Van der Most, de grootste enveloppenproducent van de Benelux. Ondanks een krimpende markt noteren beide bedrijven mooie groeicijfers.
Wies van 't Slot is oprichter van het snelgroeiende online uitzendbureau 365Werk. Tjebbe van Oostenbruggen leidt Brainnet, de grootste onafhankelijke inhuurspecialist van ons land. Transparantie en digitalisering zijn voor deze bedrijven de belangrijkste drijvers van groei.
Maar hoe weet je nou dat het tijd is om je doelgroep, prijs, businessmodel of product te veranderen? En wat kom je tijdens zo'n traject tegen? We bespreken het met de mensen van 3D Hubs en Sunshower, twee bedrijven die zo'n pivot hebben gemaakt. Met succes, want ze noteren inmiddels allebei een stevige groei.
Een korte sales-cyclus, hogere prijzen en prospects die meestal niet het achterste van hun tong laten zien. Daan Reijnders van Instant Magazine en Emilie Tabor van IMA, beiden actief in de Verenigde Staten, hebben er dagelijks mee te maken.
Adriaan Mol van Mollie is de oprichter van Mollie. Zijn applicatie regelt de betalingen van ruim 50.000 webshops in Europa. Richard Straver is de man achter Online Betaalplatform, dat marktplaatsen en platformen bedient. De beide ondernemers zoeken de groei dit jaar vooral over de grens.
Christiaan Pol (Brandfirm) en Willem Waardenburg (Pink Marketing) geven ons een inkijkje in de markt waarin ze opereren. Nieuwe trends? Die zijn er natuurlijk ook. Zo worden steeds meer merken eigen uitgever en staat voice op het punt van doorbreken.
Jacqueline Bosselaar is mede-oprichter van Het PR Bureau, Danielle Tamis staat al jaren aan het roer van HVDM. Zij vertellen wat nodig is om bekende merken aan boord te krijgen en zo naam te maken als communicatiebureau.
Pim Betist (VraagHugo) en Rutger Prent (GoFastForward) vertellen aan welke knoppen je kunt draaien om de groei van je onderneming een slinger te geven.
De Amerikaanse groeiprofessor Verne Harnish schreef tien principes voor groeibedrijven en liet zich daarbij inspireren door de biografie van Rockefeller. De oprichters van Wuzzon en Sana Commerce lazen het boek en waren meteen verkocht.
Jarrel Habets wil met zijn platform de Expedia van de zeevracht worden. Hij haalde onlangs nog 1,7 miljoen euro aan funding binnen en groeit dit jaar met zo'n 900 procent. Jan Snoeij is ook zo'n snelle groeier. Hij ontwikkelde met 4Shipping een platform dat goederen en binnenvaartschippers met elkaar verbindt.
Je bedrijf laten groeien met een mentor aan je zij. Steeds meer ondernemers kiezen ervoor. Te gast zijn Kees de Jong van nlgroeit en Stan Verhoeven, de mede-oprichter van webwinkelimperium Etrias.
Elke dag gaan in Nederland gemiddeld tussen de acht en tien bedrijven failliet. Wat doet dit met je als ondernemer? Groeihelden Alexander Wijninga en Wilma Geuzebroek vertellen hoe zij zich na deze heftige gebeurtenis hebben herpakt.
Michiel Muller is mede-oprichter van Picnic. De online supermarkt is inmiddels al in zeventig steden te vinden en groeit dit jaar met maar liefst 100 procent. Mireille van der Sprong zit achter de modeketen Bellamy, waar duurzaamheid en service een grote rol spelen.
Waar vind je zon investeerder eigenlijk? Welke afspraken maak je samen? En hoe zorg je ervoor dat je niet elk bonnetje van 10 euro moet verantwoorden? Groeibedrijven Ohpen en Parkbee vertellen hoe zij aan groeigeld zijn gekomen en hoe zij het huwelijk met hun investeerder goed houden.
Toch kan het wel, zo laten nieuwkomers Polarsteps en Sprsm.me zien. De twee bedrijven krijgen er elke dag meer gebruikers en klanten bij.
Ali Niknam (TransIP) en Egbert Hietberg (50five) vertellen je alles over het overnemen van een bedrijf.
De Nederlandse groeibedrijven SendCloud en Tribes winnen snel marktaandeel bij onze oosterburen en vertellen over hun ervaringen.
Florentine Ouborg onderneemt met haar oudere broer. En dat gaat uitstekend, zo vertelt ze. Ook Maxim Spek ging het ondernemersavontuur aan met zijn broer, maar na een flitsende start liep die samenwerking helemaal spaak.
Niels Verwij (Dekbed-discounter) en Koen Ducarmon (Boozyshop) hebben allang afscheid genomen van hun zolderkamer. Hun online formules groeien al jaren door het dak. Welke strategie hanteren zij? Welke tools passen ze toe? Ze delen hun ingrediënten voor een succesvolle webwinkel.
Chris Obdam en Chris Hall zijn de oprichters van respectievelijk Betty Blocks en Bynder, twee echte groeibedrijven. Zij vertellen hoe zij dit in hun bedrijven hebben aangepakt.
De oprichters van Helloprint en Coopr leggen uit hoe zij de groei van hun bedrijf versnellen door medewerkers maximale vrijheid te geven.
Groeibedrijven Hotelchamp en Fixico passen deze methode toe. Ze vertellen waarom en leggen uit wat de gevolgen zijn voor hun dagelijkse bedrijfsvoering.
Van de jacht op personeel tot de perfecte groeistrategie. In dit programma hoor je heldhaftige groeiverhalen van echte groeiondernemers. Honderduizenden ondernemers in Nederland kunnen momenteel het werk niet aan door het gebrek aan personeel. Het zijn vooral de groeibedrijven die dit tekort voelen. Daarom gaat het in de eerste uitzending van Groeihelden over de jacht op talent.
Elke week gaat Maarten Bouwhuis in Groeihelden met ondernemers in gesprek over hoe zij hun bedrijf willen laten groeien. Hoe vinden groeibedrijven snel nieuw en veel personeel? En ook nog de goede mensen die binnen het bedrijf passen. In de eerste uitzending gaat Groeihelden op jacht naar talent. Groeibedrijven hebben elke maand veel nieuwe mensen nodig. Hoe vind je deze? Hoe vind je de beste en de juiste? Rogier Thewessen van YoungCapital en Laurent Scholten van Wonderkind zijn te gast, ove...more