PodNL is gratis maar niet goedkoop. Wil je ons steunen? Neem dan je...
Een meertalige website kan interessant zijn voor bezoekers en SEO. Maar hoe laat je een anderstalig deel van je site beter ranken? Hoe kies je de beste zoektermen? En wat zijn valkuilen? Ontdek het in aflevering 33 van de SEO Podcast.
Binnen SEO gaat het vaak over… SEO! Dat is leuk, maar online marketing behelst meer. Hoe past SEO in je totale marketingstrategie en welke kanalen versterken elkaar? Speciale gast Dennis Pettinga van online marketingbureau daar-om deelt zijn ervaringen. Zodat jij straks het maximale haalt uit SEO, SEA, e-mail marketing en social media.
Zoekmachine optimalisatie staat nooit stil. Raak je achterop, dan blijft SEO-succes uit. Daarom kijken we in aflevering 31 van de SEO podcast naar SEO in 2021. Luister nu en ontdek de 3 belangrijkste SEO-actiepunten voor het nieuwe jaar.
Tools, tools, tools. Bij SEO kun je niet zonder tools. Maar wat zijn nou de beste? Waarom zijn ze goed? En waarom zou jij ze eigenlijk ook moeten gebruiken? In aflevering 30 van de SEO Podcast delen Michiel en Rutger hun verborgen pareltjes 👍
Met keywordtools vind je eenvoudig zoektermen voor SEO. Maar waarom zoeken mensen met die woorden? Wat laat Google zien in de top 10? En hoe maak je betere content door slim te analyseren? Ontdek het aflevering 29 van de SEO Podcast, met medewerking van Niels Zee.
Wat is beter voor SEO, een link naar de homepage of een onderliggende pagina? En waarom? Christine Bonheure stelde de vraag. Het antwoord hoor je in deze aflevering van de SEO Podcast.
Zoektermen zijn cruciaal voor SEO. Want verwerk je de woorden waar mensen mee zoeken niet in je teksten, dan scoor je nooit in Google. Dit lijkt dodelijk voor je creativiteit. Maar is dat wel zo? En beperkt SEO inderdaad je artistieke vrijheid als tekstschrijver of blogger? Je hoort het in een nieuwe aflevering van de SEO Podcast.
Op LinkedIn kun je naast posts ook artikelen plaatsen. Die verschijnen dan in de newsfeed van je volgers. Dit vergroot je zichtbaarheid op LinkedIn. Maar heeft het ook voordelen voordelen voor Google? Ontdek het in deze aflevering van de SEO Podcast.
Marketing-expert Erwin Wijman is mede-auteur van de bestseller ‘Never waste a good crisis - De 10 wetten van crisismanagement.’ We spraken hem uitgebreid over marketing, de kracht van billboards en zijn voorliefde voor de Fiat Multipla. En verloten 4 exemplaren van zijn nieuwe boek!
Afilliate Marketing is een interessante manier om online geld te verdienen. Koopt iemand iets via je site? Dan krijg je een percentage van de omzet. Maar waar tover je bezoekers vandaan? En hoe zet je SEO in voor een nieuwe affiliate site? Je hoort het in deze aflevering.
Druk, druk, druk en geen tijd voor je website en SEO? In deze aflevering delen we een handig SEO-stappenplan om maximaal te scoren in zo min mogelijk tijd. Volg je de stappen consequent op? Dan kom je hoger in Google en haal je meer omzet uit je site.
Wat zijn de 3 belangrijkste SEO-trends voor 2020? Welke kant gaat Google op? En hoe houd je daar rekening mee bij het optimaliseren van je website? Zelfbenoemd SEO Geek Romano Groenewoud is onze gast tijdens deze aflevering van de SEO Podcast en samen gaan we op zoek naar de antwoorden. Luister mee en je bent op alles voorbereid 👍
Nederland en België hebben een gedeeld taalgebied. Daar liggen dus kansen om je werkgebied uit te breiden. Maar hoe doe je dat met je website? En wat zijn aandachtspunten voor SEO? Ontdek het in deze aflevering.
Wat maakt een webtekst effectief? En wat moet je vooral niet doen als je meer klanten wilt werven met je site? In deze gastpodcast met Bart van der Meer van Klikproces delen we ijzersterke tips en de nieuwste inzichten.
Links zijn enorm belangrijk voor je prestaties in Google. Plaatsen andere websites links naar jouw website, dan ga je hoger scoren in de zoekresultaten. Maar linkbuilding is tegelijk iets waar veel mensen tegen opzien. Want: waar begin je in hemelsnaam? In deze aflevering verwelkomen we onze eerste gast: Bart van der Meer van Klik Proces! Bart heeft veel ervaring met linkbuilding en deelt allerlei nuttige tips, tricks en inzichten. Luister dus snel verder en haal meer omzet uit je website! 👍
Omdat niemand precies weet hoe Google werkt is er veel onduidelijkheid over SEO. En verspreiden zelfbenoemde experts regelmatig foutieve informatie. Soms onbewust, door verouderde kennis. En soms doelbewust, om jou als onwetende ondernemer geld uit de zak te kloppen. In deze podcast hoor je de 7 grootste bullshit beweringen over SEO. En ontdek je hoe het echt zit. Doe er je voordeel mee en blijf altijd kritisch. Want dan bespaar je tijd, geld en een heleboel frustraties.
Zoektermen zijn enorm belangrijk voor SEO. Je wilt Google duidelijk maken dat jouw pagina gaat over de woorden waar iemand mee zoekt. Maar hoe 'aai' je Google voldoende met keywords, zonder dat het spammerig wordt? Beluister het antwoord op deze lezersvraag in aflevering van de SEO Podcast.
Er is de laatste tijd van alles aan de hand in de SEO-wereld. In deze aflevering praten we je bij over nofollow en nieuwe linkattributen, Starmaggedon en meer.
Als jullie 1 ultieme SEO-tip mogen geven, die direct impact heeft op de rankings van een gemiddelde MKB-website. Hoe luidt die dan? Je krijgt het antwoord op deze vraag van een luisteraar in aflevering 15 van de SEO-podcast.
Heb je meer pagina's op je site voor dezelfde zoekterm? Dan concurreer je mogelijk met jezelf en verklein je de kans op top-posities in Google. Ontdek in deze aflevering van de SEO Podcast hoe je 'keyword cannibalization' opspoort én voorkomt.
De zomer is meestal een rustige periode. Dit is ideaal om je site eens kritisch na te lopen en SEO-proof te maken. Welke dingen kun je snel en simpel aanpakken? Dit is onze handige lijstje met actiepunten ✅.
Met Google Mijn Bedrijf zet je je bedrijf plaatselijk op de kaart. Maar wat doe je met de dienst als je landelijk opereert? Negeren of is dat onverstandig voor je vindbaarheid? We bespreken de voors en tegens in aflevering 12 van de SEO Podcast.
Onlangs rolde Google zijn nieuwe Core update uit. Door zo'n update beoordeelt de zoekmachine webpagina’s op een nieuwe manier. En dat kan grote gevolgen hebben voor je rankings. Daarom staan we in aflevering 11 van de SEO Podcast uitgebreid stil bij de vraag: Google Updates, hoe ga je daarmee om?
Wil je scoren bij de lokale zoekresultaten van Google? Dan is Google Mijn Bedrijf onmisbaar. Het is een bedrijvengids binnen Google, met alle gegevens. Van naam tot openingstijden en van reviews tot foto’s. Hoe haal je het maximale uit Google Mijn Bedrijf? In deze podcast krijg je 9 onmisbare tips.
Wil je hoger scoren in Google, dan heb je links naar je site nodig. Maar hoe kom je eraan? Je kunt ze ruilen, maar is dat wel zo'n goed idee? En wat zijn de kansen en risico's van linkruil voor SEO? Je hoort het in aflevering 9 van de SEO Podcast.
Vrijwel iedere website heeft te maken met duplicate content. Het zou slecht zijn voor je SEO. En zelfs tot een penalty van Google kunnen leiden. Maar is dat waar? En hoe druk moet je je maken om dubbele content op je site? Je krijgt de antwoorden in deze nieuwe SEO Podcast.
WordPress en andere CMS’en beschikken over tags. Dit zijn korte steekwoorden, zoekwoorden, die je kunt toevoegen aan content. Heeft dit zin voor SEO? Of kun je ze beter negeren? Je hoort het in aflevering 7 van de SEO Podcast.
"Als webbouwer neem ik altijd een link naar mijn website op in de footer van de site van de klant. Is dit goed voor SEO? Of heeft het juist negatieve effecten?" In deel 6 van de SEO Podcast hoor je het antwoord op deze vraag. En krijg je waardevolle tips over en suggesties voor het gebruik van sitewide-links.
Afbeeldingen zijn waardevol voor SEO. Je kunt de vindbaarheid van webteksten ermee versterken, maar er ook rechtstreeks op scoren. Dit levert je direct extra bezoekers op via de zoekresultaten. Hoe optimaliseer je afbeeldingen voor SEO? Is het belangrijk om title-tags in te vullen? En hoe zwaar mag een afbeelding eigenlijk zijn? Je hoort het in aflevering 5 van de SEO Podcast.
Sexy? Mwoah. Maar je menu-structuur is wel ontzettend belangrijk voor de vindbaarheid van je website. Welke keuzes maak je en wat is ideaal voor SEO? Je hoort het in deze aflevering van de SEO Podcast.
Zoekmachines en bezoekers zijn dol op structuur. Deel je je website logisch in, dan houd je bezoekers langer vast en kom je hoger in Google. Maar hoe doe je dat precies? En wat hebben zoektermen ermee te maken? Ontdek het in aflevering 3 van de SEO Podcast.
Zoektermen zijn onmisbaar voor SEO. Maar 'traditioneel' zoekwoordenonderzoek werkt steeds minder goed. Hoe vind je toch de beste termen in het Rankbrain-tijdperk? En wat betekent dit voor je SEO-strategie. Ontdek het in deze podcast.
Welke stappen kun je in 2019 zetten om hoger te komen in Google? Ontdek ze tijdens de eerste aflevering van de SEO Podcast.